Jak pomóc czytać ze zrozumieniem literaturę dziecięcą dzieciom i dorosłym

     Jako mama i nauczyciel języka rosyjskiego zależy mi, aby moje dziecko potrafiło czytać, pisać i komunikować się po rosyjsku. Piosenki dość szybko zostały opanowane przez moją pociechę jeszcze w wieku "niepiśmiennym", potem przyszedł czas na poznanie literek, a teraz już na czytanie i reagowanie na pytania.
     Na rynku polskim brakuje materiałów, literatury ze słowniczkami, o łatwej i przyjemnej tematyce, po którą chętnie sięgały by dzieci, młodzież czy nawet dorośli. Z Rosji i Ukrainy przywozimy komiksy, bajki i opowiadania dla dzieci, po które chętnie sięgają nawet i dorośli. Niestety, książeczki są tylko w wersji rosyjskiej, a człowiek szybko się irytuje i porzuca czytanie kiedy po raz setny musi sprawdzić co oznacza to słowo. Samodzielnie, może nie zupełnie elegancko, ale przygotowałam słowniczek słów i zwrotów, z opcją "Zapamiętaj" te słowa, bo często możesz ich potrzebować. Na końcu mała niespodzianka, taki test - czy czytelnik faktycznie zapamiętaj te "wyszczególnione słowa".
     Jeżeli znacie jakiś język w takim stopniu, aby móc samodzielnie przygotować słowniczek, zróbcie to dla swoich pociech, uczniów itp. Ja zrobiłam to ołówkiem, aby kiedyś móc wszystko zmazać.

    PS. Nie ukrywam, że sama miałam przy tym wiele zabawy, a i jakieś słówko lub wyrażenie się przypomniało.





Zapraszam do naszej biblioteczki rosyjskojęzycznej.

Ela Cech-Walendowska
www.moscowclub.pl

Kursy języka rosyjskiego i ukraińskiego

Moscow Club
Centrum Języka Rosyjskiego i Ukraińskiego
ul. Barona 30, 43-100 Tychy


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kaligrafia po rosyjsku czyli jak poprawnie pisać.

Rosyjski alfabet samodzielnie

System edukacji w Polsce, Rosji i Ukrainie