Samodzielnie też efektywnie...

Jako, że jestem wielką fanką języków obcych, to buszując w księgarni wpadła mi w ręce ciekawa książka/podręcznik "Gramatyka francuska w tłumaczeniach". Hmm? Dlaczego nie, warto spróbować i takiej metody, skoro muszę samodzielnie i szybko opanować podstawy francuskiego. O ile samo słowo "gramatyka" wywołuje u niektórych dreszcze emocji, to ta "gramatyka" naprawdę warta jest polecenia i wcale nie chcę robić reklamy wydawnictwu, a wesprzeć i motywować swoich kursantów do intensywniejszej i samodzielnej pracy w celu osiągnięcia szybkich rezultatów w nauce.

Co ciekawego znalazłam?
Byłam miło zaskoczona, bo konstrukcja podręcznika przypomina mi moje autorskie karteczki do słówek (kursanci wiedzą o jakie karteczki chodzi;)). Lewa strona w języku polskim lub obcym a z prawej strony miejsce do pisania. To nie wszystko, bo na prawej stronie podręcznika jest cząstkowe, konkretne wyjaśnienie gramatyki - co i dlaczego? bez uwijania! Rewelacja!!

Dzięki tej prostej konstrukcji ćwiczeń, samodzielnie i z wielkim entuzjazmem zaczęłam ćwiczyć, pisać i po kilku przykładach pokusiłam się o stwierdzenie - "No przecież to proste, jak mogłam tego nie wiedzieć!?"
Akurat zakończyliśmy rok szkolny i chciałabym, aby moi fantastyczni i ambitni kursanci w okresie wakacyjnym troszkę samodzielnie poćwiczyli bez "nadwyrężania" swojego czasu i sił.
Do podręcznika dodawana jest płytka CD z nagraniami zdań, więc samodzielna nauka nie jest straszna.
Polecam wszystkim ambitnym samoukom;)

tutaj znajdziecie sample

Autor
Ela Cech-Walendowska
nauka języka rosyjskiego w Tychach i Katowicach
tłumaczenia z na rosyjski i ukraiński
Moscow Club
Centrum Języka Rosyjskiego i Ukraińskiego

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kaligrafia po rosyjsku czyli jak poprawnie pisać.

Rosyjski alfabet samodzielnie

System edukacji w Polsce, Rosji i Ukrainie