Jak opanować język obcy

Pewien niedzielny, spokojny poranek sięgnęłam po czasopismo, mądre i ciekawe trochę o psychologii, trochę o życiu, właściwie, wszystkiego tam dużo po trochę, ale nie w tym rzecz. Zainteresował mnie wywiad z pewnym guru wszystkich coachów, który swój wywiad rozpoczął od pięknych słów, choć nie była to jego myśl:
"Uważaj na swoje myśli, bo stają się słowami.
Uważaj na swoje słowa, bo stają się czynami.
Uważaj na swoje czyny, bo stają się nawykami.
Uważaj na swoje nawyki, bo stają się charakterem.
Uważaj na swój charakter - on staje się twoim losem."

Wow! Naprawdę niesamowite. Tymi słowami zdążyłam podzielić się z kilkoma osobami, postanowiłam również odnieść się tutaj, na blogu, ponieważ powyższe słowa są, tak naprawdę, definicją każdego z nas, naszej aktywności zawodowej i osobistej, naszych umiejętności i wiedzy.
Jako lektor wciąż poszukuję ciekawych rozwiązań, na łatwą naukę języka, jako tłumacz szukam sposób na pamięć, a właściwie, na zwiększenie jej pojemności. I nie wiem dlaczego, ale wciąż krążę myślami pomiędzy "czyny, nawyki, czyny, nawyki". Wciąż zadaje sobie pytanie - jak wesprzeć osoby uczące się, aby nauka słówek, języka obcego stała się nawykiem? Mam kilka ciekawych pomysłów, które sukcesywnie realizuję, ale w celu "poznania materii" sama zamieniłam się w ucznia języka francuskiego i tak się zaparłam, że zaczęłam "romansować" z językiem francuskim w wolnej chwili.

3 kroki do opanowania języka obcego:

1) regularność - obowiązkowo minimum 2 x w tygodniu romansuj z językiem obcym - w myśl zasady "czyny stają się nawykami" ;) to naprawdę działa, tylko wytrzymaj dwa, trzy tygodnie!
2) dobry nastrój - zły nastrój, pogoda mocno nas zniechęcają, a więc poczytaj kilka fajnych kawałów, posłuchaj skocznej muzyki, porozmawiaj z kimś bliskim o zabawnych sytuacjach, wspominaj wakacje, dzieciństwo - w myśl zasady "myśli->słowa->czyny".
3) sprawdzian umiejętności - ważne, aby ktoś mądrzejszy zweryfikował twoje umiejętności, bo przecież musisz wiedzieć czy dobrze to robisz czy "wymagasz korekty",  chyba chcesz zrobić dobre wrażenie na rozmówcy, kliencie itp.
To dzięki właśnie tym 3 krokom, odkryłam, że mam niepohamowaną dziecięcą ciekawość świata, nie tylko do języków, ale i do wielu dziedzin, nawet informatyka i mechanika da się "ugryźć". Kto mnie zna osobiście ten wie, jak bardzo jestem wielofunkcyjna;)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kaligrafia po rosyjsku czyli jak poprawnie pisać.

Rosyjski alfabet samodzielnie

System edukacji w Polsce, Rosji i Ukrainie